Se denne flotte dukkestuen



Vi var på Hamar tidligere denne uken og besøkte Bestefar til Annabell. Han hadde da vært på loftet og funnet frem det gamle dukkehuset til min manns søster. Annabell og ( jeg ) var så heldige at hun syntes at Annabell skulle ha det.

Så nå kribler det i hele kroppen etter å gi det en liten Make over. Jeg skal male det hvitt og tapetsere på nytt inni det. Skulle ønske at butikkene var åpne akkurat nå slik at jeg kunne sette i gang akkurat nå!!!!!


Huset har så utrolig mange søte rom. Nederst her ser du kjøkkenet, og det har faktisk en liten tallerkenhylle:)


Se denne søte tapeten på dette rommet og ikke minst verdens søteste taklampe.


Dette er stuen med trapp, fine gamle bilder på veggene og en flott lampe i taket. Alle lampene har strømuttak med ledning som går ut på baksiden av dukkehuset. Håper jeg får det til å virke for tenk så stilig og ha et dukkehus hvor man kan slå på lyset:)


Det fulgte med masse flotte møbler. Se denne flotte rokokko serien som sikkert tilhører stuen. Kanskje jeg skal trekke dem om???:)



Det følger osgå med en fin peis, en tv og mange fine stå lamper!

Gleder meg utrolig mye til å sette i gang og ikke minst til å kunne vise frem sluttresultatet!

7 kommentarer:

Jorid - Noe På Hjertet | 20. september 2009 kl. 12:11

Hei :-D
Så nydelig dukkehus! Det blir nok stas både for mor og datter og fikse opp! :-D

Ha en flott søndag!
Klem Jorid

Havets Datter | 20. september 2009 kl. 13:51

Ah... *sukk* Gode barndomsminner kom nå frem ;) Jeg hadde et slikt dukkehus, og lekte mye i det! Var veldig stas med lysene som kunne tennes!! Må finne ut hvor det er blitt av!

Gratulerer så mye med tante-jenta :) Det er det nest beste i verden - å bli tante!!

Ha en herlig søndag!

Lindas hus | 20. september 2009 kl. 14:27

Å jeg hadde også et sånn dukkehus! Nå gleder jeg må se resultatet etter din makeover. Ha en fin søndag. Linda

lovecountrychabbychicstyle | 20. september 2009 kl. 20:32

så nydelig dukkehus ! :O) gleder meg til makerover:)))

klem fra Lillan

merete | 20. september 2009 kl. 22:05

For et søtt lite renoveringsprosjekt! Jeg gleder meg til resultatet! :D
~merete

Bea | 25. september 2009 kl. 09:02

Hei

Gleder meg til å se makeover'n.

Sofaen er helt lik den vi hadde til dukkehuset vårt.
KLem

June | 28. august 2010 kl. 14:34

Gu så kjekt då! Knallfint dukkehus:)) å d såg jo fint ud som d va og, mn kansje d e litt mer slitt enn d vise på bildene då... uanz, heldige m den og ja:)
klem:)

Legg inn en kommentar