Olje med hvit farge i ????



Vi har veldig lenge snakket om å få oljet spisebordet vårt. Men ting tar jo alltid litt tid ( ca 5 år ). Men nå er jeg litt glad for at vi ikke har fått gjort det. Jeg leste en plass om noen som hadde oljet benkeplaten med en olje som inneholdt hvit farge slik at benkeplaten fikk en slags grå/ hvit struktur. Dette høres jo fantastisk ut for en som meg som er glad i hvitt:)

Så er det noen der ute som kan fortelle meg hva dette er og hva det evt heter???

Ha en strålende Mandag og ikke glem min giwe away hvor du kan vinne en House doctor plakat!!!

9 kommentarer:

Tryllehuset | 31. januar 2011 kl. 12:16

Hei og hå!

Det finnes oljer å få tak i med forskjellige fargepigmenter, også hvitt. Spør på f. eks Fargerike (der har jeg handlet en del slike ting), de har mye sånt:
Liberon Hvitkalkningsvoks
Herdins oljebeis eller voksolje er noen eksempler. Jeg har fått god hjelp på vår lokale Fargerikebutikk med slike ting. Det er sikkert ikke umulig at de har Liberon på andre steder også, for eksempel Byggmakker - eller andre byggevare-/malerforretninger.

Lykke til! :-)

Kathrine

w | 31. januar 2011 kl. 13:17

Inspirerende og flott blogg du har:)

W

Lisas hjem og skatter | 31. januar 2011 kl. 13:25

det blir nok kjempefint :) gleder meg til å se resultatet -om du bestemmer deg for å gjøre det :)

ChezJeanette | 31. januar 2011 kl. 13:41

Hei!

Jeg lagde et innlegg om maling av vårt spisestuebord. Jeg pusset ned bordplata (som var mørk furu farget, ikke så mørk som din) og lakket det to ganger med Lady panel lakk hvit, og så 3 strøk med en matt lakk over det igjen også. Det har holdt bra siden i sommer iallefall, og veldig lett å tørke av.

Her er innlegget: http://chezjeanettef.blogspot.com/2010/08/spisestue-mbler-endelig-malt.html

Er usikker på om du kan bruke det jeg har brukt iom at bordplaten din er mørkere enn det mitt var i utgangspunktet.

Fargen på bordplata vår er på de nederste bildene i innlegget.

Lykke til, gleder meg til å se hva du ender opp med å gjøre :-)

Ha en flott dag videre!

åshilds villa | 31. januar 2011 kl. 17:18

hei,nydeli kjøkken.lekre veggskap.klem åshild

Tove `blogg verden | 31. januar 2011 kl. 20:08

Spennende...dette må jeg også få vite mer om : ) Har nemlig et mørkt bord jeg vil ha lyst : ) Gi meg gjerne en link om du finner ut hva som skal til : )
Klem Tove

Villasol | 1. februar 2011 kl. 08:27

Gleder meg til og se resultatet for jeg har en mørk plate selv som jeg kunn tenkt og gjøre noe med.
Lykke til!
Klem Ingunn

Veronica's hus | 2. februar 2011 kl. 10:39

Det er mange flotte oljer der ute. Sjekk Jotuns interiørbeis:)

Klem

Mayka | 8. februar 2011 kl. 22:58

http://maritsvitaskrin.blogspot.com/ har beiset benkeplaten sin slik at den fikk en slags hvitfarge. Synes resultatet ble kjempefint. Se under "kjøkken". Verdt å sjekke ut?

Legg inn en kommentar