Babyshower..


I går var jeg med på å arrangere overraskelses Babyshower for en av mine beste veninner. Og til en babyshower så er det et must med en bleiekake. Det finnes mange oppskrifter på nett om hvordan man lager den. Jeg rullet bleiene og festet dem med strikk i hverandre slik at de ble til tre etasjer. Jeg valgte og pynte med forskjellige sløyfer, bamse, smekker, sokker og baby klyper. Det var utrolig gøy og lage den!

Og til babyshower må man ha blå cupcakes. Babyen som ligger på toppen er trykket ut i marsipan som smakte marsmallows. Alt av utstyr fant jeg på Cakas i Oslo. Selve muffinsen er laget av lavkarbo krydder kake fra Easy living og ostekremen er også laget med erstatning for melis. Og den smakte faktisk veldig godt selv om den ikke inneholdt noe sukker!


Og denne morsomme varianten fikk jeg tips til hos bloggeren jordbærpiken. Var ikke den utrolig søt? Det var veldig enkelt og lage den. Kuttet en vannmelom og fjernet kjøttet. La aluminiumsfolie inni og fylte den med jordbær. Selve barnet er en nepe som jeg bare tegnet øyne og nese på samt laget et hull til munn hvor jeg satte inne en sutt. Hjulene er laget av to lime delt i to. Det tok ikke lang tid i det hele tatt!

Ha en flott Lørdag alle sammen og takk for alle fine  kommentarer som dere legger igjen hos meg, jeg setter pris på dem alle sammen! Det er ikke alltid jeg får gitt en kommentar tilbake, men jeg lover å bli bedre!

11 kommentarer:

Ingvild-Christin | 29. september 2012 kl. 13:43

Hei :)
Tenk så gøy å ha en venn som deg som lager slike flotte ting!
Bleie kaken er jo bare så festlig og melonen også :)
Muffinsene var så fine, nydelig med den lille babyen på.

Takk for gode tips! Ønsker deg en god helg :)

Katrine | 29. september 2012 kl. 14:16

Du har virkelig laget i stand en fantastisk flott babyshower!
En utrolig fin kake, en herlig vannmelon og frukt vogn, samt cupcakes som både er flotte og ser kjempegode ut.
Hvordan du får tid til det mellom alt det andre du bedriver - det forstår ikke jeg. Imponerende!
Derfor håper jeg du nå nyter helgen. :-)

Linda | 29. september 2012 kl. 15:32

Så flott bleiekake:)

Tipper det ble en bra fest:)

Ha en fortsatt fin helg:)

Klem Linda

Caroline | 29. september 2012 kl. 16:57

Wow,så heldig hun venninnen din er som får alt dette!
Kjempeflott bleiekake,herlige cupcakes og kjempesøt vannmelonvogn med baby i;)
Tenker det fallt i smak alt sammen:)
Ha en fin helg!
Klem Caroline

Flisan | 29. september 2012 kl. 18:23

Så kul bleiekake !! heldig venninne, tenker det ble en suksess !
kreativ er du !
God lørdag :-)

Har en drøm... | 29. september 2012 kl. 18:30

ÅÅåå, så herlig:)
Er så koselig med slik babyshower altså:))

Den vognen var skjønn ♥

Veronica (Villa Wegner) | 29. september 2012 kl. 21:35

For en koselig blogg! Jeg googlet "fantastisk lekehytte" og bildet ditt fra 2010 likte jeg veldig godt. Håper det er greit jeg låner det? Linker selvsagt.
Ha en strålende kveld:-)

Villa Drømmeverden | 29. september 2012 kl. 22:50

Så stilig!
Venninnen din er heldig som får så mye fint:)
Ser at babyshower begynner å bli mer og mer populært her i Norge også.

Ha en fin helg videre.
Klem fra Margit

Sivs verden | 29. september 2012 kl. 23:27

Så fine og kreative ting du har laget:)

Klem

Bjørkli Søndre | 30. september 2012 kl. 21:24

Så kreativt! helt fantastisk!
Masse inspirasjon her inne hos deg!

Så mange flotte innlegg du har og hjemmet ditt er så nydelig!!

En fryd å følge deg!

En flott ny uke til deg!

helen og gutta | 3. oktober 2012 kl. 16:58

dette må være en av de flotteste bleiekakene jeg har sett, kjempeflink du:-)

Legg inn en kommentar