I wish for a Seder tree..


Da er det bare å kjøre i gang med å lete etter inspirasjon til hvordan jeg skal pynte til jul 2012. Det første jeg ønsker meg er et sedertre. Jeg synes at det blir litt for spinkelt å bruke som selve juletreet, men som dekorasjon i gangen eller på kjøkkenet så passer det perfekt.

De flinke damene på Bloom i Asker sa at treet kan fint stå inne, men det trenger masse masse vann. Også må man avklimatisere det gradvis før man evt setter det ut i den kalde luften når julen er over. De fortalte også at dette treet har blitt så populært at det er vanskelig å finne et skikkelig fint et. De blir tatt før de rekkker og bli tette og fine siden etterspørselen er så stor. Spinkle eller fyldige, jeg ønsker meg et slikt uansett jeg!

Ha en strålende fredag!





10 kommentarer:

Fru Andersen | 16. november 2012 kl. 11:47

Et slikt tre kunne jeg også tenke meg, perfekt å ha i gangen. Jeg får ta en spørre runde og se om jeg får tak i :-)

Lekre bilder under her, flott hjem dere har!

God helg!

Sommerjenten | 16. november 2012 kl. 14:13

Et slikt tre vil jeg også ha i år. Har damene på Bloom fått det inn? Så ikke det sist jeg var der. Har hørt at man kan få billigere slike trær på europris eller mester grønn. Må lete litt tenker jeg :)

Nå er det ikke lenge før vi kan pynte! :)

Ha en fin helg!

Klem

Har en drøm... | 16. november 2012 kl. 17:23

Mee to, ønsker meg et slikt til pynt nå i førjulstiden:)
Selve juletreet kan det ikke ta plassen til, da tror jeg mannen hadde steilet, haha:))

Ha en fin fin kveld ♥

TorilFN | 16. november 2012 kl. 18:06

Herlig tre!
Håper du finner et :)
Ha en fin-fin helg!
Toril :)

Vårt Hus | 16. november 2012 kl. 19:35

Åh! Jeg også ønsker meg et cedertre, men siden de trenger masse vann tror jeg at jeg hadde tatt livet av det ganske fort. Så at de hadde noen hos Seland blomster og om det står enda når det nærmer seg julaften blir jeg kanskje så fristet at jeg kjøper likevel.
God helg :)

Guttemamma | 16. november 2012 kl. 20:09

De er veldig fine, sååå enig! De har på Mester Grønn, men jeg tok litt på en gren og barnålene raste av...,så kjenner jeg er skeptisk...Men fine er de!
Klem♥

Blåbærtua | 16. november 2012 kl. 20:57

Dei er så fine og eg kunne tenkt meg et slik men er redd eg hadde drept det,dessverre!
Men gjett om det pynter opp:)
God helg til deg!

Villa Oss | 16. november 2012 kl. 22:43

Elsker disse trærna!
Var innom Plantasjen her om dagen, å da så jeg et til 599. Løp å kjøp :)
God helg!

Nina

Unknown | 17. november 2012 kl. 07:40

I LOVE your BLOG

Lots of LOVE from switzerland

http://jacquelineswhitehome.blogspot.ch/

Idemyldring i nr.9 | 18. november 2012 kl. 09:48

Jeg skjønner godt at du ønsker deg en slikt tre. Jeg så et slikt i blomsterbutikken på Strømmen storsenter i går. De er bare så fine, men fy så dyre:-(. Uansett får vi håpe at julenissen gir deg et slikt tre da:-)

Ønsker deg en flott dag og at dine ønsker går i oppfyllelse. Flott bilde forresten.
Klem Anne Line

Legg inn en kommentar